Kundservice

Här hittar du information om allt som rör din beställning på Accent.se, både innan, under och efter ditt köp. Du hittar även en sammanställning med svar på de allra vanligaste frågorna vi får. Kontakta oss

Frågor & svar

 
Var är min order?
Om du har valt att hämta din beställning hos ditt närmaste Schenkerombud kan du spåra ditt paket via länken på ditt kvittomail under ”Leveransmetod”. Har du valt att hämta din beställning i butik ber vi dig kontakta Kundservice på kundservice@accent.se alternativt berörd butik. Du hittar telefonnummer till samtliga av våra butiker här.
Kan jag göra ändringar i en beställning?
För oss är det viktigt att ditt paket kommer fram så fort som möjligt och vi börjar direkt hantera din beställning. Därför har vi dessvärre ingen möjlighet att göra några förändringar i din beställning. Kontaktar du oss samma dag som du lagt din order kan vi hinna stoppa den, annars rekommenderar vi att du lägger en ny beställning och returnerar de varor du inte längre vill behålla.
Hur kontaktar jag min närmaste butik?
Du hittar samtliga telefonnummer till alla våra butiker här.
Jag är medlem men jag kan inte logga in?
För att kunna logga in måste du ha angivit en e-postadress och ett lösenord. Dvs det räcker inte att “bara” blivit medlem i butik. Klicka här för att uppdatera ditt medlemskap.
Jag får era mail men det står att min e-postadress inte är registrerad när jag försöker logga in
För att aktivera ditt medlemskap på hemsidan måste du ange din e-postadress samt ett lösenord. Klicka här för att uppdatera ditt medlemskap.
Kan jag delbetala en faktura?
Ja, det går bra. Vad gäller betalningar samarbetar vi med Klarna. Läs mer om Klarnas villkor här.
Skickar ni utomlands?
Nej, inte i dagsläget.
Erbjuder ni hemleverans?
I dagsläget erbjuder vi endast leverans till ditt närmaste Schenkerombud samt fraktfritt till din Accentbutik.
Hur går återbetalning vid retur/reklamation till när jag handlar på accent.se?
Du kan antingen returnera hela eller delar av din order i valfri Accentbutik eller så kan du använda den förbetalda returavin som du fick tillsammans med din order. Ordern skickas då tillbaka via postombud. När vi har registrerat att vi mottagit din retur tar det ca 1 arbetsdag innan vi får in återbetalningsordern. Återbetalning sker till samma kort/ konto som köpet gjorts på. Har du handlat via faktura kommer den att krediteras. Har du redan hunnit betala din faktura skickar vi en återbetalningsavi per post direkt hem till dig. Vi meddelar dig via mail när din återbetalning är gjord/ faktura är krediterad.
Kan jag lämna tillbaka/returnera/reklamera en vara i vilken butik som helst?
Ja. Detta gäller både om du köpt varan online eller i butik.
Min väska har skadats i samband med resa, vad gör jag?
Börja med att anmäla skadan till ditt flygbolag och be om att få en skaderapport. Du är sedan varmt välkommen in till din närmaste butik med din skadade resväska samt skaderapport/Damage report/PIR-rapporten. Här kan du läsa mer om flygskador
Jag har fått en skaderapport från flygplatsen, vad gör jag nu?
Ta med dig den skadade väskan och din skaderapport till din närmaste Accentbutik. Har du kvar ditt kvitto eller annan värdehandling från när du köpte väskan är det alltid bra att även ta med detta vid ditt besök. Här kan du läsa mer om flygskador
Öppet köp
Öppet köp gäller på alla våra produkter, inköpta i butik eller online.
Vi erbjuder 30 dagars öppet köp från köpdatumet. För våra medlemmar gäller öppet köp i hela 60 dagar.
Öppet-köp gäller för våra ordinariepris produkter. För reavaror gäller istället Bytesrätt i 14 dagar.
För reavaror köpta online gäller ångerrätt i 14 dagar från att kunden mottog sin vara.
Den returnerade varan ska vara oanvänd, i originalskick och förpackad enligt originalförpackningen.
Eventuella etiketter och märkningar ska också vara kvar.
Vid retur ska originalkvitto uppvisas.
Bli medlem här.
Lagar ni väskor/resväskor?
I vissa fall har vi möjlighet att beställa reservdelar samt hjälpa dig reparera din skadade väska. Detta kräver att vi har märket i vårt sortiment samt att tillverkaren har reservdelar som vi kan beställa. Reperationsärenden sker endast via butik.
Jag har tappat bort mitt kvitto
Är du medlem och har registrerat ditt köp på ditt medlemskap är du alltid välkommen att kontakta Kundservice som tar fram ditt kvitto åt dig. Är du inte medlem men handlat med kort kan vi få fram en kvittokopia via uppgifterna på ditt kontoutdrag. Kontaktuppgifter hittar du i toppen av den här sidan.
Hur länge ligger min onlineorder kvar i butik innan den skickas tillbaka?
Din outhämtade onlineorder ligger kvar 2 veckor i butik. Vill du att den ska ligga kvar längre måste du kontakta butiken. Se kontaktuppgifter här.
Jag har inte fått min faktura?
Vi skickar endast faktura via e-post. Fakturan skickas i samband som din order lämnar vårt lager. Om du saknar fakturan bör du först kontrollera att den inte hamnat i din skräppost. Hittar du den inte där ber vi dig kontakta Kundservice. Se kontaktuppgifter i toppen av den här sidan.
Jag vill reklamera en vara, hur gör jag?
Du har alltid 3 år reklamationsrätt när du handlar hos oss. För att reklamera en vara krävs det att du har kvitto eller ett kontoutdrag av köpet.Tag med dig den skadade varan och din värdehandling till din närmaste butik och be personalen titta på den. Vår personal kommer sedan göra en bedömning om skadan kan reklameras.
Prisgaranti
Vår prisgaranti gäller i 30 dagar före och efter köpet så att du ska känna dig trygg med ditt köp.
Om du mot förmodan hittar ett lägre pris någon annanstans så matchar vi det.
Förutsättningen är att varan är identisk, säljs i Sverige eller i en svensk webbutik samt att du kan visa en annons, internetutskrift eller liknande.
Är varan köpt i butik är det lättast att besöka någon av våra butiker och för varor köpta online kontaktas vår kundtjänst, så ordnar vi det lägre priset.